Omawianie lektur szkolnych wcale nie musi być nudne! Bystrzaki w klasie drugiej w niezwykle kreatywny sposób podsumowali przeczytaną książkę „Cukierku, Ty łobuzie!”. Zamiast tradycyjnych kart pracy, postawiliśmy na aktywne działanie i twórczą zabawę – lekturę w pudełku.
Bardzo lubię czytać z dziećmi książki i wspólnie przeżywać przygody bohaterów literackich. W klasie drugiej zazwyczaj moje dzieci czytają samodzielnie lektury, co rozwija ich umiejętności i buduje poczucie odpowiedzialności za własną naukę. Szczególnie cenię sobie aktywne omawianie lektur, kiedy dzieci mogą działać, tworzyć i angażować się w różnorodne zadania, które pomagają im lepiej zrozumieć treść książki.
Do tego zadania dzieci przyniosły z domu pudełka, które stały się bazą do stworzenia niezwykłych projektów. Pierwszym krokiem było ozdabianie pudełek – każde dziecko z ogromnym zaangażowaniem i pomysłowością nadawało im wyjątkowy wygląd. Pudełka zamieniły się w prawdziwe dzieła sztuki! Każde pudełko było inne, odzwierciedlało indywidualność oraz pomysły małych artystów.
Kolejnym etapem było zbieranie przedmiotów, które kojarzyły się z treścią lektury. Dzieci wykazały się niesamowitą kreatywnością – w pudełkach znalazły się figurki kotów, miseczki z jedzeniem, sznureczki, piłeczki oraz rysunki przedstawiające przygody niesfornego Cukierka. Każdy przedmiot miał swoje miejsce i opowiadał fragment historii, którą dzieci wspaniale zapamiętały.
Podczas prezentacji swoich pudełek dzieci aktywnie omawiały treść książki, dzieliły się swoimi spostrzeżeniami i ulubionymi momentami. Wspólnie odtwarzaliśmy przygody Cukierka, przypominając sobie najzabawniejsze i najbardziej emocjonujące sytuacje. Taka forma pracy nie tylko rozwijała kreatywność, ale także doskonaliła umiejętność opowiadania, logicznego myślenia i współpracy w grupie.
Każda prezentacja była wyjątkowa, a dzieci z dumą opowiadały o swoich pomysłach i wykonanych pracach. Dzięki temu zadaniu lektura stała się dla dzieci bliższa i bardziej zrozumiała, a wspólne działanie sprawiło, że nauka zamieniła się w wesołą zabawę.
Mnóstwo zabawy, zaangażowanie i pomysłowość – to wszystko sprawiło, że omawianie lektury stało się niezapomnianym przeżyciem. Bystrzaki po raz kolejny udowodniły, że nauka przez zabawę to najlepszy sposób na poznawanie świata literatury!
kontakt@wklasiepanamateusza.pl
A website created in the WebWave website builder