Podczas jednej z ostatnich lekcji z moimi Bystrzakami postanowiliśmy podjąć nowe wyzwanie – stworzyć pierwsze przestrzenne prace z klocków Korbo! To była nasza debiutancka przygoda z taką formą pracy, ale jak wiadomo – każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku, a u nas… od pierwszego klocka.
Zdecydowałem, że tym razem dam dzieciom wolną rękę. Nie było gotowej podpowiedzi, schematów ani instrukcji krok po kroku. Była tylko inspiracja– wielkanocna pisanka i zajączek, oraz wspólny cel: stworzyć coś razem, z wyobraźnią i uśmiechem.
Podzieleni na grupy, Bystrzaki z zapałem przystąpiły do działania. Początkowo nie było łatwo – budowanie w trzech wymiarach wymaga myślenia przestrzennego, współpracy, planowania i cierpliwości. Ale właśnie o to chodziło. Nie efekt był najważniejszy, ale proces. To, że dzieci wspólnie szukały rozwiązań, dyskutowały, próbowały, poprawiały i… świetnie się przy tym bawiły!
Pomysł na przestrzenne prace zrodził się dzięki inspiracji zaczerpniętej z facebookowej grupy "Klocki Korbo Blocks Edu", gdzie pani Irena razem ze swoimi uczniami wykonała przepiękne przestrzenne kompozycje wielkanocne z klocków Korbo. Ich twórczość tak bardzo nas zachwyciła, że postanowiliśmy spróbować swoich sił. I choć nasze prace może nie są jeszcze idealne, to mają coś, czego nie da się kupić – entuzjazm, dziecięcą radość i ogrom pracy zespołowej.
Muszę przyznać – jestem niesamowicie dumny z moich Bystrzaków. Za ich pomysłowość, wytrwałość i umiejętność wspólnego działania. Praca w grupie, gdzie każdy ma głos, każdy coś wnosi i każdy może czegoś się nauczyć – to jedna z najcenniejszych lekcji.
Dzięki Korbo dzieci uczą się nie tylko budować zębatkowe konstrukcje – uczą się także współpracy, rozwiązywania problemów i wyrażania siebie poprzez tworzenie.
Nasze wielkanocne dzieła to kolejny dowód na to, że Korbo to coś więcej niż zabawka. To prawdziwe narzędzie edukacyjne, które rozwija wyobraźnię przestrzenną, uczy logicznego myślenia, planowania i działania w grupie. Dzięki swojej konstrukcji klocki Korbo pozwalają na tworzenie nie tylko płaskich modeli, ale również trójwymiarowych, kreatywnych struktur, które dzieci mogą „zobaczyć, dotknąć i zrozumieć”.
Podsumowując – nasza pierwsza przygoda z przestrzennym budowaniem była pełna emocji, wyzwań i satysfakcji. A przede wszystkim – radości z wspólnego tworzenia.
Z niecierpliwością czekamy na kolejne tematy i pomysły, które będziemy mogli zrealizować dzięki naszym ukochanym klockom.
Bystrzaki dały radę – i to z wielkanocnym akcentem!
kontakt@wklasiepanamateusza.pl
A website created in the WebWave website builder