Podczas zajęć matematycznych skupiliśmy się na geometrii i kluczowych cechach trójkąta. Aby połączyć teorię z praktyką i poćwiczyć logiczne myślenie, sięgnęliśmy po patyczki – świetne narzędzie do nauki przez działanie!
Na początek Bystrzaki miały stworzyć trójkąt, używając patyczków tej samej długości. Oczywiście potrzebowali trzech – bo trójkąt ma trzy boki. Następnie pojawiło się kolejne wyzwanie: ułożyć dwa trójkąty z sześciu patyczków. Poszło sprawnie! Ale co, jeśli mają tylko pięć patyczków? Czy nadal da się ułożyć dwa trójkąty? To zadanie wymagało kreatywnego podejścia!
Jeszcze większą zagadką było zbudowanie trzech trójkątów z siedmiu patyczków, a potem sprawdzenie, ile trójkątów można ułożyć z dziewięciu patyczków. I właśnie to ostatnie zadanie wywołało najwięcej emocji! Bystrzaki w pełnym skupieniu próbowały różnych układów, a gdy komuś udało się znaleźć sprytny sposób, radość była ogromna.
Te matematyczne łamigłówki pokazały, że geometria może być fascynująca, a nauka przez działanie – nie tylko skuteczna, ale i pełna dobrej zabawy. Przecież uczenie się może być ekscytującą przygodą, pełną radości grą, w którą warto zagrać!
kontakt@wklasiepanamateusza.pl
A website created in the WebWave website builder