Baśnie Hansa Christiana Andersena od lat poruszają serca dzieci i dorosłych. Tym razem moje Bystrzaki postanowiły nie tylko zagłębić się w treść wzruszającej i smutnej baśni „Dziewczynka z zapałkami”, ale także poznać bliżej samego autora.
Podzieliliśmy się na grupy i każda z nich otrzymała tekst źródłowy o Andersenie. Zadanie było proste – wydobyć najważniejsze informacje o pisarzu i zapisać je na karteczkach. Dzieci z ogromnym zaangażowaniem analizowały tekst, wybierały kluczowe fakty i dzieliły się swoimi spostrzeżeniami. Następnie przystąpiły do tworzenia plakatów, które w ciekawy i kreatywny sposób miały przedstawić życie oraz twórczość Andersena.
Po zakończonej pracy każda grupa zaprezentowała swoje dzieło. Serce rosło, gdy widziałem, jak moi uczniowie świetnie współpracują, wspólnie poszukując najlepszych rozwiązań. Szczególnie wzruszające było to, że dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi były w pełni zaangażowane, aktywnie uczestniczyły w pracy i czuły się ważną częścią zespołu.
Metoda projektu to jedna z moich ulubionych form pracy. Nie tylko rozwija umiejętności współpracy, ale także uczy samodzielności, kreatywnego myślenia i odpowiedzialności za powierzone zadania. Takie działania pokazują, że każdy uczeń ma coś cennego do wniesienia, a praca zespołowa przynosi najlepsze efekty.
Jestem dumny z moich Bystrzaków – ich zaangażowanie, współpraca i radość z nauki to dla mnie najlepsza nagroda. To kolejny dowód na to, że edukacja może być nie tylko skuteczna, ale i pełna pasji!
kontakt@wklasiepanamateusza.pl
A website created in the WebWave website builder