Dziś na zajęciach Bystrzaki miały zadanie, które połączyło ruch, kreatywność i współpracę. W grupach tworzyły z platform Korbo swojego własnego „węża”. Każdy zespół starał się, by wąż był jak najdłuższy i jak najbardziej zakręcony. Powstały niesamowite konstrukcje – pełne kolorów, fantazji i dziecięcej pomysłowości.
Kiedy węże były już gotowe, dzieci przeszły do liczenia, ile platform wykorzystały. To prosta aktywność matematyczna, ale dzięki temu, że osadzona była w zabawie, liczenie przestało być zwykłym zadaniem, a stało się naturalnym elementem działania.
Następnie zdjęły buty, założyły skarpetki i chodziły po swoich wężach, wykorzystując wystające elementy na platformach Korbo jako bodziec sensoryczny. Taka forma ruchu świetnie wspiera rozwój motoryczny, świadomość ciała oraz równowagę — a przy okazji wywołuje mnóstwo radości.
Potem cztery grupy połączyły swoje węże w jednego, ogromnego „superwęża”. Wspólna konstrukcja rozciągała się prawie przez całą salę! Przeszliśmy po niej razem, a dzieci mogły zobaczyć, jak ich indywidualne fragmenty tworzą coś dużo większego, niż mogłyby zrobić samodzielnie.
Na końcu okazało się, że nasz superwąż prawie ułożył kształt przypominający zamkniętą figurę — prawie, bo brakowało kawałka do pełnego domknięcia. Zapytałem więc dzieci, czy jesteśmy w stanie wypełnić ten kształt swoimi ciałami. Szybko przystąpiły do działania, ale… było nas odrobinę za mało.
Wywołało to sporo śmiechu i jeszcze bardziej zintegrowało grupę.
Bystrzaki znów pokazały, że nauka może płynąć z działania, ruchu i radości — a najlepiej, gdy dzieje się to wszystko jednocześnie. 😍😍
kontakt@wklasiepanamateusza.pl
A website created in the WebWave website builder